ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οριστική λύση για τα απορρίμματα της Νότιας Κέρκυρας – Εγκρίθηκε η μεταφορά 21.131 τόνων εκτός νησιού

Με την υπογραφή και τη δημοσίευση του νέου ΦΕΚ (Αρ. Φύλλου 3641/22.06.2026), δρομολογείται η άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος διαχείρισης απορριμμάτων στη Νότια Κέρκυρα, βάζοντας τέλος στην ασφυκτική κατάσταση που είχε δημιουργηθεί τις τελευταίες ημέρες.

Η απόφαση, που εκδόθηκε από τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλη Γραφάκο, προβλέπει τη μεταφορά συνολικής μέγιστης ποσότητας 21.131 τόνων αστικών αποβλήτων του Δήμου Νότιας Κέρκυρας σε νόμιμα λειτουργούσες εγκαταστάσεις εκτός του νησιού, επιτρέποντας την άμεση επανεκκίνηση της αποκομιδής χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις.

Συγκεκριμένα, η κατανομή των απορριμμάτων θα πραγματοποιηθεί ως εξής:

• Στη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) της ΔΙΑΔΥΜΑ Α.Ε. στη Δυτική Μακεδονία θα μεταφερθούν 4.000 τόνοι εντός του 2026 και 3.300 τόνοι εντός του 2027.

• Στον Χώρο Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤ) Παλαίρου στην Αιτωλοακαρνανία θα οδηγηθούν 4.131 τόνοι εντός του 2026 και 9.700 τόνοι εντός του 2027.

Η απόφαση τίθεται σε ισχύ άμεσα και θα παραμείνει ενεργή έως τις 31 Δεκεμβρίου 2027, εξασφαλίζοντας τη διαχείριση των απορριμμάτων κατά την τρέχουσα τουριστική περίοδο αλλά και για το επόμενο διάστημα.

Ο βουλευτής Κέρκυρας Στέφανος Γκίκας εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου, καθώς και προς τον Γενικό Γραμματέα Μανώλη Γραφάκο για τη συνεργασία και την άμεση ανταπόκριση στην επίλυση του ζητήματος.