ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ -ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντηση των διοικητικών συμβουλίων του Συνδικάτου Ξενοδοχοϋπαλλήλων & Εργαζομένων Επισιτισμού-Τουρισμού και της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας.

Στη συνάντηση αυτή το συνδικάτο έθεσε, μεταξύ άλλων, προβλήματα του Κλάδου, όπως:

  • η εντατικοποίηση της εργασίας και οι χαμηλοί μισθοί που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία, στοιχεία τα οποία οδηγούν σε απόγνωση τους εργαζόμενους, με μεγάλο αριθμό αυτών να εξαναγκάζονται σε αποχώρηση από τον Κλάδο.
  • η παραβίαση της Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης, η οποία, παρότι είναι υποχρεωτική, είτε δεν εφαρμόζεται είτε παρακάμπτεται από τους εργοδότες, οι οποίοι αναγκάζουν τους εργαζόμενους να υπογράφουν ατομικές συμβάσεις.
  • το θέμα των παραβιάσεων του νόμου που αφορά την κάρτα εργασίας.

Επίσης, κατατέθηκε κατάλογος με τις δέκα συχνότερες παραβιάσεις της Νομοθεσίας και της Σύμβασης και ζητήθηκε από την Ένωση Ξενοδόχων να απαντήσει εγγράφως, δίνοντας τη θέση της στα ζητήματα τα οποία τέθηκαν. Ο κατάλογος αυτός αφορά τα δέκα μεγάλα ψέματα που επικαλείται η εργοδοσία σε διάφορες επιχειρήσεις για να υπονομεύσει τα εργατικά δικαιώματα .

Τέλος, κατατέθηκε από το Συνδικάτο πρόταση προς διαπραγμάτευση για την υπογραφή τοπικής συλλογικής σύμβασης στα ξενοδοχεία της Κέρκυρας , και πρόσκληση για αυτόν τον σκοπό, για την Τετάρτη 15 Ιουλίου και ώρα 10π.μ. στο Εργατικό Κέντρο.

Η Ένωση Ξενοδόχων δεσμεύτηκε ότι θα πάρει θέση σχετικά με τον κατάλογο των παραβιάσεων της σύμβασης και της εργατικής νομοθεσίας κι επιφυλάχθηκε, αφότου εξετάσει την πρόταση των Ξενοδοχοϋπαλλήλων για τοπική Συλλογική Σύμβαση στο Διοικητικό της Συμβούλιο, να απαντήσει αν θα δεχτεί την πρόσκληση για διαπραγμάτευση.

Σε κάθε περίπτωση, δεν τρέφουμε αυταπάτες ότι μπορεί μέσα από τέτοιες συζητήσεις να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα εργασιακά προβλήματα του Κλάδου. Ο μόνος δρόμος για να οδηγηθεί η εργοδοσία στην απόφαση να σεβαστεί τα δικαιώματα των εργαζομένων είναι να ενισχυθεί η οργάνωση του Κλάδου και να διεκδικήσουμε αποφασιστικά εργασία με δικαιώματα και αμοιβές που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες. Προς αυτόν τον στόχο, μεγάλη σημασία αποκτά η συμμετοχή στην 24ωρη απεργία του Κλάδου και στη συγκέντρωση στις 11 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο.