ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταθερή στήριξη από τον Δήμο στο έργο της ΔΗΜΟΠ «Νίκος Μώρος» κατά των εξαρτήσεων

Κοινή συνέντευξη Τύπου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών, παραχώρησαν ο Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων Στέφανος Πουλημένος και τα μέλη του ΔΣ του Κέντρου Πρόληψης Κέρκυρας – ΔΗΜΟΠ «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ», Αννέτα Τσελέντη και Σπύρος Δολιανίτης.

Ο Δήμος, ως ιδρυτικό μέλος, εξέφρασε την αμέριστη υποστήριξή του στη ΔΗΜΟΠ και στα συνολικά 75 Κέντρα Πρόληψης της χώρας, αναγνωρίζοντας την 29ετή προσφορά τους στην τοπική κοινωνία, στα σχολεία και στην οικογένεια. Η δράση τους, διασυνδεδεμένη με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, επεκτείνεται πέρα από τις εξαρτήσεις, στην αντιμετώπιση της βίας και στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των πολιτών.

Ειδικά στην Κέρκυρα, η ΔΗΜΟΠ συνεργάζεται καθημερινά με όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και τοπικούς φορείς, καλύπτοντας κρίσιμες κοινωνικές ανάγκες, γεγονός που καθιστά κάθε ενδεχόμενη αποδυνάμωσή της κοινωνικά επιζήμια. Προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του θεσμού έχουν ήδη εκδώσει σχετικά ψηφίσματα το Δημοτικό Συμβούλιο και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης τονίστηκε ότι η φετινή επέτειος είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς τα Κέντρα Πρόληψης βρίσκονται σε καθεστώς αβεβαιότητας για τη μελλοντική τους βιωσιμότητα, δεδομένου ότι η σχετική Προγραμματική Σύμβαση λήγει στις 31/12/2027 χωρίς να υπάρχει ακόμη σαφής κυβερνητική διαβεβαίωση για τη συνέχεια του 30ετούς έργου τους.

Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίστηκε η κοινή θέση ότι η πρόληψη αποτελεί δημόσιο αγαθό και θεμελιώδη πυλώνα κοινωνικής πολιτικής. Για τη διασφάλιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, κρίνεται επιτακτική η διατήρηση της σημερινής νομικής τους μορφής, η θεσμική τους κατοχύρωση με επαρκή χρηματοδότηση και στελέχωση υπό την εποπτεία του ΕΟΠΑΕ, καθώς και η άμεση έναρξη θεσμικού διαλόγου με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως ενεργό εταίρο, για την ανανέωση της Προγραμματικής Σύμβασης.