ΚΕΡΚΥΡΑ

Ενιαίο Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου: Ηχηρό μήνυμα μηδενικής ανοχής στη βία κατά των υγειονομικών – Δικαίωση μετά από 7 χρόνια για τη βιαιοπραγία κατά νοσηλεύτριας του Γ.Ν. Κέρκυρας

Με αφορμή την τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου Κέρκυρας, η οποία εκδόθηκε την Πέμπτη 18 Ιουνίου, επικυρώνεται η καταδίκη πολίτη σε διετή ποινή φυλάκισης για πράξεις βιαιοπραγίας εις βάρος νοσηλεύτριας του νοσοκομείου μας. Το σοβαρό αυτό περιστατικό είχε λάβει χώρα στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), όπου ο καταδικασθείς επιτέθηκε με χρήση βίας κατά της εργαζόμενης.
Αν και μεσολάβησαν επτά ολόκληρα χρόνια, γεμάτα επανειλημμένες δικαστικές αναβολές που αναδεικνύουν τις χρόνιες αγκυλώσεις του δικαστικού μας συστήματος, η δικαίωση για τη συνάδελφό μας επιτέλους ήρθε. Η δικαστική αυτή ετυμηγορία μάς ικανοποιεί απόλυτα, καθώς αποκαθιστά το αίσθημα δικαίου και ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας του προσωπικού.
Ως Ενιαίο Σωματείο Εργαζομένων του Γ.Ν. Κέρκυρας, ξεκαθαρίζουμε προς πάσα κατεύθυνση τη θεμελιώδη αρχή μας: Η βία κατά των εργαζομένων που υπηρετούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) είναι απολύτως απαράδεκτη και δεν θα μένει ατιμώρητη.
Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι συνάδελφοί μας στην πρώτη γραμμή είναι ήδη εξαιρετικά αντίξοες, λόγω της φύσης του αντικειμένου αλλά και της τραγικής υποστελέχωσης των δομών. Η καθημερινή μάχη για την προάσπιση της δημόσιας υγείας απαιτεί ψυχραιμία, αμοιβαίο σεβασμό και, πάνω από όλα, ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον. Η βιαιοπραγία εναντίον οποιουδήποτε εργαζομένου δεν αποτελεί απλώς μια παράνομη πράξη, αλλά μια ευθεία επίθεση στην εύρυθμη λειτουργία του νοσοκομείου που προσφέρει φροντίδα σε όσους έχουν ανάγκη.
Χαιρετίζουμε την αυστηρή εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας. Η τελεσίδικη αυτή απόφαση στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα: Οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία δεν είναι στόχοι. Το νοσοκομείο οφείλει να αποτελεί χώρο ασφάλειας, τόσο για τους ασθενείς όσο και για το προσωπικό.
Ελπίζουμε ότι, με την εφαρμογή του νέου νομοθετικού πλαισίου που αυστηροποίησε τις ποινές και απλοποίησε τις διαδικασίες για επιθέσεις κατά υγειονομικών, τα περιστατικά αυτά θα εκλείψουν οριστικά.
Το Σωματείο μας θα συνεχίσει να στηρίζει έμπρακτα, νομικά και ηθικά, κάθε εργαζόμενο που πέφτει θύμα απρόκλητης επίθεσης. Θα εξαντλήσουμε κάθε νόμιμο μέσο για να διασφαλίσουμε ότι ο χώρος εργασίας μας θα παραμείνει απρόσβλητος από κάθε μορφή βίας.