ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ- ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έρχεται ένας δύσκολος χειμώνας. Γράφει ο Σπύρος Ρίκος

Χωρίς να είμαι ειδικός και εντελώς εμπειρικά, πολύ φοβάμαι ότι ο χειμώνας που έρχεται θα είναι «μαύρος», θα κλάψουνε μανούλες και ελλοχεύει ο σοβαρός κίνδυνος να «βρέξει» λουκέτα με ανυπολόγιστες κοινωνικές επιπτώσεις.
Θα μου πείτε και που τα στηρίζεις όλα αυτά βρε Πυθία. Είπα, εμπειρικά και από τα «συμφραζόμενα» των ανθρώπων οι οποίοι ασχολούνται με τον τουρισμό, άμεσα ή έμμεσα.
Κατ’ αρχάς πέρσι από τις 20 Ιουλίου είχα μεγάλο πρόβλημα, όταν επέστρεφα το βράδυ από τη δουλειά μου να βρω παρκινγκ. Μάλιστα από τέλη Ιουλίου είχα σταματήσει να παίρνω το αυτοκίνητο, όποτε μπορούσα. Πολύ δύσκολη η πρόσβαση στη πόλη και ακόμα δυσκολότερη η εξεύρεση παρκινγκ. Τώρα γυρίζω χαλαραααα και ω του θαύματος βρίσκω πάντα να παρκάρω.
Πολύ φοβάμαι ότι ταλαιπωρία που έχουν περάσει τα δυο τελευταία χρόνια οι καλοκαιρινοί επισκέπτες του νησιού, με τη δυσκολία πρόσβασης στη πόλη και την ταλαιπωρία να βρουν μια θέση πάρκινγκ, τους έγινε μάθημα και δεν την ξαναπατάνε. Και δεν ξαναπατούν στο νησί, τον Αύγουστο.
Αν προσθέσεις στον συλλογισμό και την έκθεση της eurobank που συμπεραίνει ότι 1 στους 4 Έλληνες θα κάνει φέτος διακοπές, ίσως είναι ένα ακόμα κουτάκι στον τελικό συλλογισμό, ως ένα πρώτο συμπέρασμα. Γιατί προφανώς, αν όντως ισχύσει η μείωση αφίξεων εσωτερικού και οδικού τουρισμού, οι επιδραστικοί παράγοντες πρέπει να είναι ένας συνδυασμός παραγόντων και όχι μια μονοσήμαντη αιτία.
Βεβαίως ίσως έχει παίξει ρόλο η φήμη ή μπορεί να είναι και αλήθεια ότι η Κέρκυρα είναι ακριβή. Το παράδειγμα της χωριάτικης σαλάτας που στοιχίζει 16 ευρώ έχει γίνει viral. Και την «Πληρώνουν» Κέρκυρα, Κρήτη, Μύκονος και Ρόδος. Αλλά και πάλι, αν είμαστε ή όχι ακριβός τουριστικός προορισμός είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση.
Έχω την αίσθηση ότι όντως έχει φθάσει η ώρα για σοβαρές αποφάσεις. Για αποφάσεις που θα ληφθούν από τους αρμόδιους και θα είναι απόσταγμα γνώσης και εμπειρίας ειδημόνων και δεν θα τις πω εγώ και ούτε ο Χατζηπαντελής. Να προσθέσω εδώ και τα συμπεράσματα της έρευνας της GBR Consulting, που λέει ότι «Η Ελλάδα δεν έχει όραμα για τον τουρισμό της». Μάλλον θα πρέπει να μας προβληματίσει αρκούντως και να μας κινητοποιήσει.
Υ.Γ
Φοβάμαι ότι τα κυκλοφοριακά μέτρα που ανακοίνωσε η Δημοτική αρχή, δεν θα χρειαστούν, άντε 3-4 μέρες το πολύ. Αλλά έτσι δεν «ζει» η τοπική οικονομία.