Αλ. Αυλωνίτης: Δήλωση συμπαράστασης στα αιτήματα των εργαζομένων στο τουρισμό -επισιτισμό
Δηλώνω την αμέριστη συμπαράστασή μου στα αιτήματα των εργαζομένων στον επισιτισμό – τουρισμό και στη σημερινή απεργία που κήρυξε ομόφωνα η Πανελλήνια Ομοσπονδία τους (ΠΟΕΕΤ).
Σε μια κατεξοχήν τουριστική χώρα, οι εργαζόμενοι στον κλάδο του τουρισμού-επισιτισμού, σε πολλές περιπτώσεις, είναι αντιμέτωποι με εξοντωτικά ωράρια, καταπάτηση των συλλογικών συμβάσεων και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, στοιβαζόμενοι σε ανθυγιεινές συνθήκες διαβίωσης ακόμα και σε μεταλλικά κοντέινερ, προκειμένου να συντηρείται το ψευδές success story της κυβέρνησης.
Τα υπέρογκα έσοδα από τον τουρισμό καταλήγουν κυρίως σε διεθνή οικονομικά κεφάλαια και πολυεθνικές τουριστικές αλυσίδες, οι οποίες, μέσω της ανεξέλεγκτης επέκτασης του real estate, εξαγοράζουν σταδιακά τις μικρές ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες.
Οι περίπου 80 χιλ. κενές θέσεις εργασίας στον τουρισμό οφείλονται στην κυβερνητική αδράνεια απέναντι στα προβλήματα των εργαζομένων. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αντί να αντιμετωπίσει τις αιτίες που απομακρύνουν τους εργαζόμενους, επιλέγει να μπαλώνει το πρόβλημα με διμερείς συμφωνίες κινητικότητας για 30.000 απελπισμένους εργάτες άλλων χωρών (Μπαγκλαντές, Ινδία, Γεωργία, Μολδαβία, Αίγυπτο) οι οποίοι αποδέχονται δυσμενείς όρους εργασίας και μισθούς στα όρια της επιβίωσης.
Στην Κέρκυρα, έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, η εικόνα είναι η ίδια: έντονη εποχικότητα, ανεξέλεγκτη εφαρμογή 13ωρου, καταστρατήγηση της κάρτας εργασίας και απλησίαστα ενοίκια για τους εποχιακούς εργαζόμενους.
Στο πλευρό των εργαζομένων λοιπόν, ζητώντας συλλογικές συμβάσεις εργασίας, μισθούς αξιοπρέπειας και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.

