Παραμονή της Εορτής της Κοιμήσεως Θεοτόκου στην Ιερά Μονή Παλαιοκαστριτίσσης.
Την Κυριακή 14 Αυγούστου, παραμονή της εορτής της κοιμήσεως της Θεοτόκου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε προεορτίως, στην εορτάζουσα παλαίφατη και ιστορική Ιερά Μονή της Παναγίας Παλαιοκαστριτίσσης στην ομώνυμη περιοχή. Η ως άνω Ιερά Μονή είναι επανδρωμένη με νέους μοναχούς υπό τον καθηγούμενο αρχιμανδρίτη Σωσίπατρο.
Στην ομιλία του αναφέρθηκε στο ευαγγελικό ανάγνωσμα, και υπογράμμισε τρία στοιχεία. Το πρώτον, αφού απόλυσε τους όχλους, τους οποίους και εδίδαξε ο Ιησούς Χριστός, απεμακρύνθη σε έρημον τόπο για να προσευχηθεί. Στην πολύβουη σήμερα κοινωνία μας, τα μοναστήρια είναι τόποι ησυχίας και τόποι προσευχής, πέραν των δυνατοτήτων που έχουν οι μοναχοί, να παρατηρούν εσωτερικά τον εαυτό τους, να ανακαλύπτουν την πεσμένη των εικόνα, αγωνιζόμενοι για την ανόρθωση της πεπτωκυίας ανθρώπινης φύσεως των. Για να γίνεται εντονότερος ο αγώνας τους για να φτάσουν στο καθ ομοίωσιν, τους βοηθά πολύ η προσευχή στον Πανάγιο Θεό. Και αυτό το διδασκόμαστε σήμερα από την προσευχή που έκανε ο Ιησούς στην έρημο. Τα μοναστήρια όμως, είναι και πόλοι έλξεως των ανθρώπων για να ζήσουν λίγο και εκείνοι από την ησυχία, την κατάνυξη, και την προσευχή την οποία ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ιδιαίτερα ανάγκη.
Το δεύτερο σημείο, είναι η ανασφάλεια του Πέτρου καθώς εκέλευσε ο Ιησούς να έλθει κοντά Του, περπατώντας επάνω στην θάλασσα, και η ολιγοπιστία του, ήταν η αιτία του καταποντισμού του. Ανασφάλειες και ολιγοπιστίες, σήμερα αντιμετωπίζουμε όλοι οι άνθρωποι. Όσο περισσότερο, η σύγχρονη κοινωνία υπόσχεται στον σύγχρονο άνθρωπο (Homo economicus),ασφάλειες ζωής και διευκολύνσεις για την ζωή του, οι οποίες υποστηρίζονται στα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα και άλλες τεχνικές, θέλοντας να τον βγάλει από τα αδιέξοδα, τόσο περισσότερο γίνεται ανασφαλής ο άνθρωπος , χωρίς την παρουσία του Θεού στην ζωή του. Η ασφάλειά μας, στηρίζεται ολοκληρωτικά στην πίστη μας, στον Ιησού Χριστό, ο οποίος εξαγόρασε τον άνθρωπο από την φθορά και τον θάνατο, και μας έδωσε την δυνατότητα της ζωής της αιωνιότητος.
Και το τρίτον σημείο, στη θέα του Ιησού Χριστού βαδίζοντας επάνω στα κύματα, οι μαθητές, πάλι από την ολιγοπιστία τους, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν τον Θεάνθρωπο Ιησούν Χριστό, και τον θεώρησαν ως φάντασμα, όπως και μετά την ανάστασή Του, όταν εφανερώθη στους μαθητές, δεν μπόρεσαν και τότε να έχουν σαφή εικόνα του διδασκάλου των , για αυτό και τότε αλλά και τώρα επί της θαλάσσης της Τιβεριάδος, ο Ιησούς Χριστός απευθυνόμενος στους μαθητές του, τους είπε «εγώ ειμι· μη φοβείσθε». Χρειάζεται καθαρότητα στον λογισμό, στη σκέψη και στην καρδιά μας, προκειμένου να έχουμε σαφή εικόνα της παρουσίας του Θεού στην ζωή μας. Οι όσιοι πατέρες της ερήμου μίλησαν για την μεγάλη αρετή της διάκρισης, και η διάκριση έχει να κάνει ακόμη και στην λατρεία μας στον αληθινό Θεό. Συμβαίνει πολλές φορές, εμείς οι άνθρωποι που ζούμε στον γνώφο της αγνωσίας, να συγχέουμε στην λατρεία μας τον αληθινό Θεό με έναν θεό τον οποίο εμείς έχουμε δημιουργήσει, στην σφαίρα της δικής μας φαντασίας, και ενώ προσευχόμαστε. Και έτσι η προσευχή μας να μην απευθύνεται στον αληθινό Θεό. Η παιδεία η πνευματική, και η άσκηση, είναι τα μέσα με τα οποία ο άνθρωπος προσπαθεί να καθαρίσει τις πνευματικές του αισθήσεις, και τούτο συντελείται στο εργαστήριο το πνευματικό, που είναι η εκκλησία του Χριστού μας, και η κοινή εν Χριστώ ζωή δια της θείας μυσταγωγίας και λατρείας.
Στο τέλος ο σεβασμιώτατος απευθύνθηκε στον καθηγούμενο, ευχόμενος να τον στηρίζει η Παναγία μας, στο έργο που του ανέθεσε εκείνη, ώστε να διαφυλάξει την αδελφότητα ακεραίαν και να την οδηγήσει από τον κόσμο της δουλείας, στην ελευθερία του Θεού.