ΛΑ.ΣΥ: «Για τα νέα πρόστιμα στο λιμάνι της Αλύπας στην Παλαιοκαστρίτσα»
Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Κέρκυρας, μέσω του Λιμενικού Τμήματος Παλαιοκαστρίτσας, μοιράζει ξανά απαράδεκτα πρόστιμα σε δεκάδες επαγγελματίες και ψαράδες για παραβάσεις που καταγράφηκαν την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, στο λιμάνι της Αλύπας στην Παλαιοκαστρίτσα.
Η παράβαση που καταγράφεται σε όλες τις κλήσεις είναι ότι: «Δεν υπήρχε άδεια ελλιμενισμού στο λιμάνι της Αλύπας από τον φορέα διαχείρισης». Τα πρόστιμα είναι υπέρογκα, ύψους 875 ευρώ για τα αλιευτικά σκάφη και 750 ευρώ για τα υπόλοιπα σκάφη.
Η Λιμενική Αρχή παραδέχεται ότι οι καταγραφές των δήθεν παραβάσεων και τα πρόστιμα βεβαιώνονται με εντολή της ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος. Το επιχείρημα της «έλλειψης άδειας ελλιμενισμού από τον φορέα διαχείρισης» είναι ανυπόστατο και παράλογο, αφού γνωρίζουν ότι ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας, ως φορέας διαχείρισης, δεν μπορεί να δώσει άδεια ελλιμενισμού αφού έχει αναιρεθεί η προσωρινή άδεια λειτουργίας του λιμανιού Αλύπας από το Υπουργείο Τουρισμού από τον Οκτώβριο του 2024. Οι αλιείς και οι επαγγελματίες είναι εγκλωβισμένοι σε έναν φαύλο κύκλο, μεταξύ των υπηρεσιών του κράτους, όπου τους ζητάνε να προσκομίσουν μία άδεια που δεν είναι δυνατόν να εκδοθεί!!!
Το λιμάνι της Αλύπας ήταν πάντοτε αλιευτικό καταφύγιο και χώρος ελλιμενισμού όλων των ειδών σκαφών. Το 2005, η κυβέρνηση της ΝΔ, το χαρακτήρισε καταφύγιο τουριστικών σκαφών. Έκτοτε ελάχιστα τουριστικά σκάφη είχαν ελλιμενιστεί και τα τελευταία 3 χρόνια κανένα τουριστικό σκάφος δεν ελλιμενίζεται. Απαιτείται άμεσα να αλλάξει ο χαρακτηρισμός του λιμανιού σε «λιμενικό καταφύγιο».
Είναι απαραίτητο να σταματήσει η καταγραφή ψευδεπίγραφων παραβάσεων από το Λιμεναρχείο, ο Δήμος να απαιτήσει από την κυβέρνηση έστω προσωρινή άδεια λειτουργίας του λιμανιού και να δώσει άδειες ελλιμενισμού σε όσα σκάφη προβλέπει η χωρητικότητα του λιμανιού με προτεραιότητα στους ψαράδες.
Ερωτάται η Δημοτική Αρχή, ποια μέτρα θα πάρει ώστε:
– Να ανακληθούν άμεσα όλα τα πρόστιμα.
– Το λιμάνι να περάσει ξανά στην κυριότητα του Δήμου και να είναι ανοιχτό για όλο τον λαό, χωρίς την εμπλοκή ιδιωτών.
– Να δοθεί άμεσα άδεια λειτουργίας του λιμανιού από το Υπουργείο Τουρισμού και να ανανεωθούν οι άδειες ελλιμενισμού των αλιευτικών σκαφών και όσων άλλων σκαφών προβλέπεται.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων
Μπορμπότης Γιάννης

