ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλέξανδρος Αυλωνίτης: Οι νέοι μας βρίσκονται σήμερα κοινωνικά και υλικά απομονωμένοι

Με βάση στοιχεία της Eurostat για το 2025, στην Ελλάδα, το 14,7% των νέων ηλικίας 15 έως 29 ετών ζει σε συνθήκες σοβαρής υλικής και κοινωνικής στέρησης, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μόλις 5,8%. Η χώρα μας βρίσκεται στην δεύτερη χειρότερη θέση της Ευρώπης, πολύ μακριά ακόμη και από κράτη με σαφώς χαμηλότερο οικονομικό επίπεδο.
Νέοι που δεν μπορούν να καλύψουν βασικές ανάγκες, να αποκτήσουν οικονομική ανεξαρτησία, να νοικιάσουν ένα σπίτι ή να σχεδιάσουν με στοιχειώδη ασφάλεια το μέλλον τους. Και απέναντι σε αυτή την κατάσταση, απομονώνονται και κοινωνικά, σε ένα κινητό, σε μια οθόνη, στον εαυτό τους.
Όσο και να επιμένει η κυβέρνηση στην επικοινωνιακή διαχείριση, παρουσιάζοντας δικά της εσωτερικά νούμερα, υπο-δείκτες, και αποσπασματικά δεδομένα, οι πραγματικοί αριθμοί δεν ωραιοποιούνται.
Όταν σχεδόν ένας στους επτά νέους βιώνει σοβαρή στέρηση, μιλάμε για μια χώρα που αφήνει τη νέα γενιά πίσω και για μια κυβέρνηση που αποτυγχάνει να της εξασφαλίσει αξιοπρεπείς μισθούς, σταθερή εργασία, προσιτή κατοικία και πραγματικές ευκαιρίες.
Αυτή η διαρκής ανασφάλεια οδηγεί τους νέους στην πεποίθηση ότι το μέλλον τους θα είναι χειρότερο από το παρελθόν. Και μια χώρα στην οποία οι νέοι δεν περιμένουν μια καλύτερη ζωή, αλλά προετοιμάζονται για μια χειρότερη, δεν μπορεί να μιλά για πρόοδο.
Ας μην τους κόβουν συνεχώς τα φτερά. Ας τους δώσουμε επιτέλους την ευκαιρία να τα καταφέρουν.